Serwis i Naprawa Klimatyzacji

Klimatyzację samochodową należy regularnie serwisować, raz w roku zaleca się wymianę filtra kabinowego, uzupełnienie czynnika chłodzącego (rocznie może go ubyć nawet 15 proc.). Ponadto trzeba oczyszczać układ z grzybów i bakterii (szczególnie parownik) – to właśnie one są przyczyną przykrego zapachu z nawiewu. W czasie standardowo wykonywanych przeglądów układu klimatyzacji sprawdzana jest ich szczelność oraz panujące w nim ciśnienie.

Aby zapewnić układowi pełną wydajność, należy go co najmniej raz w roku serwisować – nieszczelna auto klimatyzacja powoduje dodatkowe zużycie paliwa i nie zapewnia przyjemnego chłodu. Im mniej czynnika w układzie, tym większe obciążenie sprężarki i większe zużycie paliwa. Wczesne wykrycie nieszczelności, niesprawności, braku czynnika chłodzącego i oleju mineralnego, a także uszkodzeń parownika, które mogą zniszczyć sprężarkę, pozwoli uniknąć wysokich kosztów napraw w przyszłości.

Podstawa corocznego serwisu to sprawdzenie szczelności układu. Metoda azotowa polega na wprowadzeniu przez stacje obsługi azotu. Jeżeli w układzie jest nieszczelność, azot zacznie się wydostawać. Nieszczelności najczęściej pojawią się na wężykach.

Następnie kontroluje się stan filtra osuszacza (filtra klimatyzacji), który chroni sprężarkę przed wilgocią. W sprawnym i szczelnym układzie filtr osuszacz wymienia się raz na dwa lata.

Podczas corocznego serwisu przeprowadza się odgrzybianie układu. Jego zadaniem jest usunięcie bakterii, grzybów i pleśni.